ေယာက်္ားတို႔ေျပာတဲ့ မိန္းမတို႔အေၾကာင္း
မိန္းမတို႔၏အလွ ပဥၥလက္ဆန္ပါဘိ
(၁)
တစ္ခါတစ္ရံ ပလာဇာမ်ားသို႔ ေရာက္သြား သည့္အခါ အိတ္ေတြ အထပ္လိုက္ဆြဲၿပီး ထြက လာေသာ ခ်ာတိတ္မ တခ်ဳိ႕၏ မ်က္ႏွာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။ ဝယ္ခ်င္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စိတ္လြတ္ ကိုယ္လြတ္အိတ္ ကဒ္ကို ငဲ့ၾကည့္စရာ မလိုဘဲ၊ ဝယ္ခဲ့သည္မ်က္ႏွာ။ အၿပံဳးမ်ား၊ ယံုၾကည္မႈမ်ားျဖင့္ တက္ၾကြေနေသာ မ်က္ႏွာ။ တစ္ခါတစ္ရံ က်ေတာ့လည္း ပလာဇာမ်ား ေပၚ ဟိုပစၥည္းေငး၊ ဒီပစၥည္းေငး။ ပစၥည္းမ်ား ကို ကိုင္ၾကည့္လိုက္၊ အက်ႌဆို သူ႔ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ကပ္ၾကည့္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာက ေတြေတြ ေငးေငး။ မ်က္လံုးက တက္မက္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ေရာယွက္လို႔။ ကြၽန္ေတာ္ျမင္ခဲ့ ဖူးသေလာက္၊ အလွအပ ဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစု၏ မ်က္လံုးမ်ားမွာ အတူတူ ပင္ျဖစ္သည္။ အလွအပဟူသည့္ ေဝါဟာရကို သူတို႔က သိမ္းပိုက္ထားပံုရသည္။
အလွအပ ဆိုလွ်င္ သူတို႔မွသူတို႔။ ေရွ႕ဆံုးက။ မိန္းကေလးတို႔၏
သဘာဝ၊ လွခ်င္ပခ်င္ ၾကသည္မွာ အဆန္းေတာ့မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္
ေစ်းဝယ္စင္တာမ်ားကို နတ္သမီးတို႔စံရာဟု ေျပာရေလာက္ေအာင္ပင္။ သူတို႔၏
ေျခရာမ်ားသာ။ ဝယ္စရာရွိမွ သြားတာမ်ဳိး မဟုတ္။ လမ္း ႀကံဳလွ်င္လည္း ဝင္သည္။
အပ်င္းေျပအျဖစ္ လည္းသြားသည္။ အေဖာ္အျဖစ္လည္း လိုက္ သည္။ မိန္းကေလးမ်ားၾကား
ပလာဇာသြားမည္ ဆိုလွ်င္ ျငင္းလိုသူ ခပ္ရွားရွား။ ခ်ာတိတ္မတစ္ေယာက္က
ေျပာျပဖူးသည္။ ”အရမ္းပူတဲ့အခ်ိန္မွာ ပလာဇာေတြနား ေရာက္သြားရင္
အေအးခံဖို႔အတြက္ ဝင္လိုက္တာပဲ။ ပလာဇာထဲမွာ ေအးကေအး၊ ပစၥည္း ေတြကိုလည္း
ဟိုေလွ်ာက္ၾကည့္၊ ဒီေလွ်ာက္ၾကည့္နဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာ သြားေရာ” ဟု သူေျပာပံု အရ
ပစၥည္းမ်ား ေလွ်ာက္ၾကည့္ ရတာကိုပင္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ။ သူတို႔လို ခ်ာတိတ္မမ်ား
မေျပာနဲ႔။ ကေလး ၃၊ ၄ ေယာက္ေမြးၿပီး ဗိုက္ေခါက္ေတြ အတင္း စူထြက္ေနေသာ၊
မိန္းမႀကီးမ်ား သည္ လည္း အလွအပႀကိဳက္သည္ပင္။ ကြၽန္ေတာ့္အေမဆို မဆံုးခင္
အခ်ိန္အထိ က်န္းမာေရး မေကာင္းတာ ေတာင္ လူမမာနဲ႔ မတူေအာင္ သပ္ရပ္ၿမဲျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ အလွအပ ႀကိဳက္သေလာက္ သူတို႔၏ အလွအပမွာ၊
တည္ၿမဲမႈမရွိသည္ကို စိတ္မေကာင္းႀကီးစြာေတြ႕ရ သည္။ ငယ္ငယ္ တုန္းက
ေသေအာင္လွခဲ့သျဖင့္ ႀကီးလာလွ်င္လည္း လွေနမည္ဟု ေျပာ၍မရ။ ဘယ္လို အမ်ဳိးသမီးက
ႀကီးလာလည္း အလွမ ပ်က္ဟု ကံေသကံမမည္သူမွ် မေျပာႏိုင္။ ကြၽန္ေတာ္က
အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အလွကို ပဥၥလက္ ဆန္သည္ဟုထင္၏။(၁)
တစ္ခါတစ္ရံ ပလာဇာမ်ားသို႔ ေရာက္သြား သည့္အခါ အိတ္ေတြ အထပ္လိုက္ဆြဲၿပီး ထြက လာေသာ ခ်ာတိတ္မ တခ်ဳိ႕၏ မ်က္ႏွာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။ ဝယ္ခ်င္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စိတ္လြတ္ ကိုယ္လြတ္အိတ္ ကဒ္ကို ငဲ့ၾကည့္စရာ မလိုဘဲ၊ ဝယ္ခဲ့သည္မ်က္ႏွာ။ အၿပံဳးမ်ား၊ ယံုၾကည္မႈမ်ားျဖင့္ တက္ၾကြေနေသာ မ်က္ႏွာ။ တစ္ခါတစ္ရံ က်ေတာ့လည္း ပလာဇာမ်ား ေပၚ ဟိုပစၥည္းေငး၊ ဒီပစၥည္းေငး။ ပစၥည္းမ်ား ကို ကိုင္ၾကည့္လိုက္၊ အက်ႌဆို သူ႔ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ကပ္ၾကည့္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာက ေတြေတြ ေငးေငး။ မ်က္လံုးက တက္မက္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ေရာယွက္လို႔။ ကြၽန္ေတာ္ျမင္ခဲ့ ဖူးသေလာက္၊ အလွအပ ဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစု၏ မ်က္လံုးမ်ားမွာ အတူတူ ပင္ျဖစ္သည္။ အလွအပဟူသည့္ ေဝါဟာရကို သူတို႔က သိမ္းပိုက္ထားပံုရသည္။
ကြၽန္ေတာ့္မွာ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ေယာက္ရွိသည္။ ၈ တန္းႏွစ္ကတည္းက
မိဘခ်င္းပါ ရင္းႏွီးသည့္ သူငယ္ခ်င္း။ လွလိုက္တာမွ ႐ုပ္ေရာခႏၶာကိုယ္ပါ
အျပစ္ရွာလို႔မရေအာင္ အထိ။ သူ၏ ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္ တိုင္း တြင္
သူ႔အေနာက္မွ တစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ ေယာက္ကပ္ပါၿမဲ။ သူကလည္း ပလီတတ္။ ရည္းစားကလည္း
ခပ္မ်ားမ်ား။ သူ႔ရဲ႕ အပ်ဳိစင္ ဘဝမွ အသက္ ၃ဝ ေလာက္အထိက ‘ကံ
ေကာင္းလြန္းလွတဲ့ ကေလးမ’ ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ေဝးသြားၿပီး
တစ္ခါတစ္ရံ ျပန္ေတြ႕သည္။ အရင္အတိုင္း အလွမပ်က္။ သူမအသက္ ၃၃
ႏွစ္သို႔ေရာက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ လမ္းမွာ ဖ်တ္ခနဲေတြ႕ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မမွတ္မိ။
သူမက အတင္း လိုက္ေခၚ မွ မွတ္မိေတာ့သည္။ မွတ္မိစရာ အေၾကာင္း လည္းမရွိ။ အရင္က
အလွအပမ်ားကို လံုးဝရွာမ ေတြ႕ေတာ့သည္ အထိ ဝၿဖိဳး၍ေနသည္။ အိမ္ေထာင္လည္းမက်။
အပ်ဳိႀကီး ဘဝႏွင့္ပင္ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္သြား ေသာ သူမအလွ။ အိမ္ေထာင္
သားေမြးကိစၥအေပၚ စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္လို႔မ်ား လားဟု ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိသည္။
ထိုအခ်ိန္က မိန္းမတို႔၏အလွ ပဥၥလက္ ဆန္လွသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ မေတြးမိေသး။
အံ့ၾသတႀကီးေတာ့ ျဖစ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ နားမလည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္
ေတြ႕ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ နားလည္သြားသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ၁ဝႏွစ္ခန္႔က
ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုက္ခန္းမ်ားတြင္ သူမ၏ အလွမွာ ထင္းခနဲျဖစ္သည္။ မင္းသမီး
တစ္ေယာက္လို လွပျခင္းမ်ဳိး။ ခႏၶာကိုယ္ အခ်ဳိးအဆစ္ကလည္း ေရႊဘိုမင္းမ်ား
အႀကိဳက္။ သူမကိုျမင္ေသာ ေယာက်္ား အမ်ားစုမွာ ေနာက္ျပန္တစ္ခ်က္ေတာ့
လွည့္ၾကည့္ၾကစၿမဲ။ ထိုသို႔လွလြန္းေသာ မိန္းမ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၏ ႐ႈစားမႈ
တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္တြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔စိတ္ထဲမွာ သူမနဲ႔
ရသည့္ ေယာက်္ားအလွပေဂးကုိ ပိုင္ဆိုင္ ရသည္မို႔ ကံေကာင္းလွသည္ေပါ့။
အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုက္ခန္းမ်ားမွ သူမ ေျပာင္းသြားသည္။
ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိ။ ေနာက္ ၃ႏွစ္ခန္႔ၾကာ ေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္
ေမြးၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုက္ခန္းဆီသို႔ ျပန္ေရာက္ လာသည္။ တျခား
အမ်ဳိးသားေတြေတာ့ မသိ။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ စုတ္တသပ္သပ္။ ဘာမွ မၾကာေသးေသာ
ႏွစ္အတြင္း ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ ဝၿဖိဳးသြားသည္ဟု ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ။
ေၾသာ္..မိန္းမတို႔၏ အလွမွာ ပဥၥလက္ဆန္ လွခ်ည့္လားဟု ကြၽန္ေတာ္သံေဝဂရမိသည္။
ထိုအခါက ကြၽန္ေတာ္လည္း အိမ္ေထာင္ မက်ေသး။ ရည္းစားေတြ ထားေကာင္းတုန္း။
ကိုယ့္စိတၱဇနဲ႔ ကိုယ့္ရည္းစား တစ္ေယာက္ထားတိုင္း ေယာက်္ားရၿပီးရင္ဝ မဝ။
ကိုယ့္ ဘာသာ တုိင္းထြာၾကည့္မိသည္။ မွန္မယ္လို႔ေတာ့ ထင္မထား။
ေယာက်္ားတို႔အတြက္မူ ကံတရားဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္၏။ တခ်ဳိ႕အမ်ဳိးသမီးမ်ားဆို၊
အပ်ဳိဘဝတုန္း က ပိန္ပိန္ပါးပါး။ အ႐ိုးစူးမယ္ဆိုသည့္ အစားမ်ဳိး။
ေဟာ..ေယာက်္ားရၿပီး သိပ္မၾကာ။ ျပည့္ ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳးနဲ႔ အရင္နဲ႔မတူ။
လွလို႔။ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းမယူခါနီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္က
ကိုယ့္မိန္းမ၏ ေရွ႕ေရးမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ကံတရားသာ လွ်င္ ျဖစ္သည္ဟု
ကြၽန္ေတာ္ေျပာ ေလ့ ရွိသည္။ အမွန္တကယ္ပင္ တကယ့္ကို ကံတရား။
ႏိုဝင္ဘာလအတြင္း စတိတ္ေက်ာင္းမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျပန္ဆံု ၾကေတာ့။
ငယ္ငယ္တုန္းက ပိန္ပိန္ပါးပါး လွတပတ။ သူငယ္ခ်င္းမက ၿပဲကားေန လိုက္တာေျပာ
မေနနဲ႔။ မေတြ႕ၾကတာ ၁၅ႏွစ္ ေက်ာ္ၿပီမို႔၊ တျခားသူငယ္ခ်င္းမ်ားက အံ့ၾသၾက သည္။
သူမနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီး ယေန႔အထိ
လူပ်ဳိႀကီးျဖစ္ေန ေသးသည့္ေကာင္က ”အံမေလး၊ ငါ အင္ မတန္ ကံေကာင္းတယ္” ဟု
ဆိုကာ၊ ရင္တမမ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ မိန္းမတို႔၏အလွ ပဥၥလက္ဆန္သည္ကို သိသမို႔
မအံ့ၾသ။
သူငယ္ခ်င္းမက ”ငါငယ္ငယ္က ဓာတ္ပံုေတြ ျပန္ၾကည့္ရင္၊ စိတ္မေကာင္းေတာင္
ျဖစ္မိတယ္” ဟုဆိုသည္။ သူတို႔လည္း ဒီလို ပံုဆိုးပန္းဆိုးေတာ့
ဘယ္ျဖစ္ခ်င္ပါ့မလဲ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မတတ္ႏုိင္။ သားေရး သမီးေရး လင့္အေရး၊
စီးပြား ေရးေတြၾကား၊ အက်လြယ္ေသာ မိန္းမတို႔၏ အလွအပမ်ား။ မလွပေတာ့သည့္
ၾကားပိုဆိုးေသာ အမ်ဳိးသမီး အခ်ဳိ႕ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ အသက္က ၄ဝ ေက်ာ္။
ခႏၶာကိုယ္က ပံုပန္းမက်။ ဒီၾကားထဲ ေယာက်္ားနဲ႔ လမ္းအတူထြက္ၿပီ ဆို၊
အဝတ္အစား သည္လည္း ရဲရဲေတာက္။ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ပါးနီသည္လည္း ရဲရဲေတာက္။ နံေဘးမွ
ေယာက်္ားလုပ္သူက သူနဲ႔ဘာမွ မဆုိင္သလို၊ သူ႔မိန္းမ မဟုတ္သလိုလို။
ပို၍ဆိုးေသာ မိန္းမမ်ားက လူထူလာလွ်င္ ေယာက်္ားလက္ ဖမ္းခ်ိတ္။
တခ်ဳိ႕က်ျပန္ေတာ့ လူေရွ႕မွာတင္ ဗ်စ္ေတာက္ ဗ်စ္ေတာက္။ ေယာက်္ားတို႔သည္လည္း
မတတ္ႏိုင္။ ယခုမိန္းမတို႔၏ အလွအပအေၾကာင္းကို ေရးေတာ့၊ မေတြ႕ရသည္မွာ ၁၅
ႏွစ္ခန္႔ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္၏ ငယ္ခ်စ္ဦးကို သတိရမိ သည္။ အခုဆို
သူမသည္လည္း ကေလး ၃၊ ၄ ေယာက္ေတာ့ရၿပီ။ ယခင္က ေျပျပစ္ခဲ့ေသာ အလွမ်ား
ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီလား။ တစ္ေသြးေပၚ တစ္သားလွတိုး တိုးၿပီး လွေနသလား။ သူမ၏
ယေန႔ပံုပန္း သဏၭာန္ကို ကြၽန္ေတာ္ျပန္ ေတြ႕ခ်င္မိသည္။ ယေန႔ သူမ၏
ပံုသဏၭာန္ကို ကြၽန္ေတာ္ မွန္းမရ။ စိတ္ကူးထဲ တစ္ခါတစ္ရံ ေရာက္လာသည့္အခါ၊
သူမ၏ ႏုပ်ဳိမႈကိုသာ ေတြ႕ေနရသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ငယ္ခ်စ္ဦး၏ ေယာက်္ား
ကံေကာင္းသလား၊ မေကာင္းသလား ေတာ့မသိ။ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ဖူး သေလာက္၊ တစ္ေသြး
ေပၚတစ္သားလွ မိန္းမမွာ အင္မတန္ရွားလွ သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ မိန္းမသည္လည္း
တစ္ေသြးေပၚ တစ္သားလွေတာ့မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ဝမလာ၊ ပံုပ်က္မသြားသျဖင့္
အထိုက္အေလ်ာက္ ကံေကာင္းသည့္ အထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္ပါသည္ဟု ယူဆမိသည္။
မိန္းမတို႔၏ အလွ၊ သူတို႔၏ အနာဂတ္နဲ႔ ပတ္သက္၍ ကံေသကံမ မေျပာႏိုင္ေသာ္ျငား၊
တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္၊ သမီးကို မယူမီ အေမကို အရင္ၾကည့္မိၾကဖို႔လိုသည္။ သမီးက
လွေနေသာ္လည္း အေမက ဝတုတ္ၿပဲႀကီး ဆိုလွ်င္ အင္မတန္ စြန္႔စားရမည့္ကိစၥဟု
ေျပာရေပမည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ထိုနည္းအတုိင္း သမီးကို မယူမီ
အေမကိုၾကည့္ခဲ့သည္။ အေမနဲ႔သမီးမွာ အခ်ဳိးအဆစ္ထုဆစ္ပံု တူညီတတ္သည္ဟုထင္ ၏။
ဘယ္ေလာက္ထိ မွန္မမွန္ေတာ့မသိ။ မိန္းမ တို႔၏ အလွမွာ ပဥၥလက္ဆန္သည္ မဟုတ္ လား။
ရွင္းသန္႔လင္း
ရွင္းသန္႔လင္း
Comments
Post a Comment