မေကာင္းမႈ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္
ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေသာ ေျမြၿပိတၱာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႏွင့္ အရွင္လကၡဏတို႔သည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ဆြမ္းခံ၀င္ရန္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွ ဆင္းလာၾကရာ အရွင္ေမာဂၢလာန္သည္ ေျမြၿပိတၱာတစ္ေကာင္ကို ျမင္သျဖင့္ ၿပံဳးမိ၏။
ေျမြၿပိတၱာ၏ ဦးေခါင္းမွာ လူကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္၍ က်န္သမွ်ကား ေျမြကဲ့သို႔ျဖစ္၏။
ႏွစ္ဆယ့္ငါးယူဇနာမွ် ရွည္လ်ား၏။
ဦးေခါင္းမွာ ေတာက္ေလာင္ေသာမီးသည္ အၿမီးထိေရာက္၏။ အၿမီးမွာ ေတာက္ေလာင္ေသာမီးသည္ ဦးေခါင္းထိေရာက္၏။
အရွင္လကၡဏသည္ ၿပံဳးရျခင္း၏အေၾကာင္းကို ေမးေလရာ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က ထိုေနရာမွာ
မေျဖေသးဘဲ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ ေရာက္ခါမွ ထိုေျမြၿပိတၱာကို ျမင္ရ၍ ၿပံဳးရပံုကို ေျဖဆို၏။
ဘုရားရွင္ကလည္း အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္၏ ေျဖဆိုခ်က္ကို
ေထာက္ခံေတာ္မူေလသည္။
ဤတြင္ အရွင္ေမာဂၢလာန္က ေျမြၿပိတၱာ၏ အကုသိုလ္ကံကို
ေမးေလွ်ာက္ေလရာ ဘုရားရွင္က ေျမြၿပိတၱာ၏ အကုသိုလ္ကံကို
ေျဖၾကားေတာ္မူ၏။
ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ အခါတုန္းက ဂဂၤါျမစ္ကမ္း၌ သီတင္းသံုးေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္အတြက္ ဒါယကာမ်ားက သစ္ရြက္မိုးေက်ာင္းကေလး
ေဆာက္ေပးၾက၏။
ဗာရာဏသီ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔သည္ ေန႔ေရာညပါ အခါမလပ္ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ထံ ဆည္းကပ္ပူေဇာ္ရန္ သြားၾကေလရာ လမ္းမွာရွိေသာ လယ္ကြက္တစ္ခုကို ျဖတ္သန္း၍ သြားၾက၏။
လယ္သမားက ျဖတ္မသြားရန္ တားျမစ္ေသာ္လည္း မရေပ။
သို႔ျဖစ္၍ လယ္သမားသည္ မိမိလယ္ အနင္းအျဖတ္မခံရေစရန္ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူခုိက္တြင္ အသံုးအေဆာင္တု႔ိကို ရိုက္ခြဲၿပီးလွ်င္ သစ္ရြက္မိုး ေက်ာင္းကေလးကို မီး႐ႈိ႕လိုက္ေလ၏။ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္သည္ ေက်ာင္းမီးေလာင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ၾကြသြားေတာ္မူ၏။
ထိုပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူတို႔က ႐ိုက္ၾကသျဖင့္ ထိုလယ္သမား ေသဆံုးကာ မဟာအ၀ီစိငရဲ၌ က်ခံရၿပီးလွ်င္္္ အက်ိဳးအၾကြင္းအက်န္ျဖင့္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွ ေျမြၿပိတၱာႀကီး ျဖစ္ေနရ
ေလသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ေျမြၿပိတၱာ၏ အကုသိုလ္ကံကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ထိုအကုသိုလ္ကံႏွင့္ အႏုသေႏၶဆက္စပ္၍ စည္းေ၀းလာၾကေသာ ရဟန္းမ်ားအား တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္မူလိုသျဖင့္
ေအာက္ပါေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသတည္း။
ညွစ္ၿပီးစ ႏို႔ရည္သည္ အခ်ဥ္မေပါက္ေသး သကဲ့သို႔
ျပဳၿပီးစျဖစ္ေသာ မေကာင္းမႈသည္ ႐ုတ္တရက္ အက်ိဳးမေပးေသးေပ။
အက်ိဳးေပးေသာ အခါတြင္မူ ျပာဖံုးေသာ မီးက်ီးခဲကဲ့သို႔ ထိုသူမိုက္ကို ေလာင္ကြ်မ္းေစလ်က္ အစဥ္လိုက္၏။
( ဓမၼပဒ။ ဗာလ၀ဂ္ )
Comments
Post a Comment