အလုပ္သေဘာမွာ အရူပ္မေႏွာပါေစႏွင့္

အလုပ္သေဘာမွာ အရူပ္မေႏွာပါေစႏွင့္

“ဥာတိသံသေ႒ာ ၀ိဟရတိ - ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေရာေႏွာျပီးေတာ့ ေနတယ္”ဆုိတဲ့ စကားရပ္ေလးကို နည္းနည္းခ်ဲ႕ျပီးေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ် ေတြးေတာၾကည့္လုိ႔ရတာေပါ့။
တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက်ေတာ့ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ေနရင္ သံေယာဇဥ္ၾကီးတယ္၊ သံေယာဇဥ္တြယ္တယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ အပူေတြ ကူးစက္တယ္၊ ေသာကေတြအရွိန္ဟပ္တယ္ဆုိျပီးေတာ့ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေ၀းရာကို ေရွာင္ခြာျပီးေတာ့ သာသနာ့အလုပ္ကို အားထုတ္ျပီးေတာ့ ေနၾကတယ္။

ဦးဇင္းတုိ႔ သိမီလုိက္တဲ့ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဘြဲ႕ေတာ္ေတြ၊ နာမည္ေတာ္ေတြေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြက ဒီျမိဳ႕မွာ ေနတယ္ဆုိရင္ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေ၀းတဲ့ တျခားတစ္ျမိဳ႕မွာ သြားျပီးေတာ့ အေျခခ်တယ္။
မိဘေဆြမ်ိဳးေတြ အလာကို မခံတာေနာ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္လည္း မိဘေဆြမ်ိဳးေတြ ရွိတဲ့ေနရာ၊ ရွိတဲ့ျမိဳ႕ကို လံုး၀မသြားဘူး။ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြကိုလည္း ကိုယ္သီတင္းသံုးတဲ့ ျမိဳ႕ကို လံုး၀အလာမခံဘူး။ သံေယာဇဥ္တြယ္မွာ စိုးလုိ႔ေနာ္။ အပူေတြ လာျပီး ကူးမွာစိုးလုိ႔။ သူတုိ႔အရူပ္ေတြ ကိုယ့္လာေပးမွာစိုးလုိ႔။
မိဘေဆြမ်ိဳးကို လံုး၀ သံေယာဇဥ္ျဖတ္၊ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြရဲ႕ အေထာက္အပ့ံကို လံုး၀ မယူဘဲနဲ႔ သူစိမ္းရဲ႕ အေထာက္အပံ့ကို ယူျပီးေတာ့ပဲ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္အလုပ္ကို လုပ္ျပီးေတာ့ေနၾကတဲ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားလည္း ရွိတယ္။
တခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကေတာ့လည္း သူစိမ္းေတြကို အပူမကပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ သူစိမ္းရဲ႕ အကူအညီေတြ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ မိဘေဆြမ်ိဳးရဲ႕ အကူအညီေလးနဲ႔ပဲ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္အလုပ္ အားထုတ္ျပီးေတာ့ သာသနာျပဳမယ္။ အဲဒီလုိခံယူခ်က္နဲ႔ မိဘေဆြမ်ိဳးရဲ႕ အေထာက္အပံ့ကိုပဲ ယူျပီးေတာ့ သာသနာျပဳေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားလည္း ရွိတယ္။
နိဂမ၀ါသီတိႆမေထရ္ကိုက်ေတာ့ ေဆြမ်ိဳးဆီမွာပဲ ဆြမ္းခံထြက္လုိ႔ သူမ်ားက အျပစ္ေျပာၾကတယ္။ ပိဋကတ္ေတာ္ တစ္ေနရာမွာေတာ့ အလုိနည္းျခင္း၊ ေလာဘနည္းျခင္းဆုိတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာတဲ့အခါ မိဘေဆြမ်ိဳး ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတဲ့ ပစၥည္းလာဘ္လာဘကို ေတာင့္တရင္း အလုိနည္းတဲ့ဂုဏ္ မရွိဘူး၊ အလုိၾကီးတယ္လုိ႔ ဒီလုိျပထားတဲ့ေနရာေတြ ရွိတယ္။
အဲဒီလုိဆုိရင္ ဦးဇင္းတုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္မတံုး။ သူစိမ္းေတြရဲ႕ ေထာက္ပံ့မူကိုလည္း ယူေနရတာပဲ မဟုတ္လား။ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေျပာတာေနာ္။ မိဘေဆြမ်ိဳးရယ္၊ ပစၥည္းေလးပါး ဖိတ္မန္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ပစၥည္းေလးပါးနဲ႔ ေထာက္ပံ့မူကေတာ့ ယူေကာင္းတာပါပဲေနာ္။
မိဘေဆြမ်ိဳးဆီမွာပဲ အလွဴခံခံ၊ သူစိမ္းတစ္ရံဆီမွာပဲ အလွဴခံခံ၊ လုိအပ္တာထက္ ပိုအလွဴမခံဘူး၊ ေလာဘမၾကီးဘူး၊ သူဘာသာသူ လွဴလုိ႔ အလိုအေလ်ာက္ ရလာတဲ့ လာဘ္လာဘေတြအေပၚမွာ သာယာတပ္မက္မူ၊ ျငိကပ္စြဲလမ္းမူ မရွိဘူးဆုိရင္ အလုိနည္းတာပါပဲ။ “အပၸိစ ၦဂုဏ္”ျပည့္စံုတာပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ အေျခအေနေပၚ မူတည္တာေပါ့ေလ။ မိဘေဆြမ်ိဳးရဲ႕ အေထာက္အပ့ံကို ရယူရုံနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း ျပည့္စံုတယ္၊ လံုေလာက္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့လည္း သူစိမ္းေတြဆီ အလွဴမခံေတာ့ဘဲနဲ႔ သာသနာျပဳရုံပဲေပါ့။ မျပည့္စံုဘူး၊ မလံုေလာက္ဘူးဆုိရင္ေတာ့လည္း သူစိမ္းေတြဆီက ေထာက္ပံ့မူနဲ႔လည္း သာသနာျပဳရမွာပါပဲ။
မိဘေဆြမ်ိဳးက ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာခ်မ္းသာ၊ ဘာသာေရး ၀ါသနာ မပါဘူး၊ သာသနာစိတ္ လံုး၀ မရွိဘူး၊ အလွဴအတန္း လံုး၀ စိတ္မ၀င္စားဘူးဆုိရင္လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွာ မိဘေဆြမ်ိဳးကို လံုး၀ အားကိုးလုိ႔ မရပါဘူး။
တခ်ိဳ႕ သာသနာျပဳဆရာေတာ္ေတြ ဒီအတုိင္းပဲေပါ့။ ကိုယ္ကသာ သာသနာအတြက္ တက္တက္ၾကြၾကြ အလုပ္လုပ္ေနတာ။ ကိုယ့္မိဘ၊ ကိုယ့္ညီအစ္ကိုေမာင္ွမ၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးေသြးသားေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို လံုး၀ စတ္မ၀င္စားဘူး။ ဘာသာေရးကိုလည္း လံုး၀ စိတ္မ၀င္စားဘူး။
သူစိမး္ကိုသာ သာသနာျပဳလုိ႔ ရျပီး မိဘေဆြမ်ိဳး ကုိယ့္ေသြးသား အရင္းအခ်ာေတြကို သာသနာ လံုး၀ ျပဳလုိ႔မရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ သူ႔ကံနဲ႔သူ လာၾကတာဆိုေတာ့လည္း ဘယ္တတ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။
အဲဒီေတာ့ မိဘေဆြမ်ိဳး အက်ိဳးေပးေကာင္းတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက မိဘေဆြမ်ိဳးရဲ႕ အေထာက္အပံ့ကို အဓိက အားျပဳျပီးေတာ့ သာသနာျပဳ၊ မိဘေဆြမ်ိဳး အက်ိဳးေပးမေကာင္းတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက သူစိမ္းဒကာဒကာမေတြရဲ႕ အေထာက္အပံ့ကို အဓိက အားျပဳျပီးေတာ့ သာသနာျပဳၾကရုံပဲေပါ့။ အမ်ားအတြက္ သာသနာျပဳတာတြင္ မကဘူးေပါ့ေလ။ ကိုယ့္အတြက္ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္အားထုတ္တာေတြလည္း ပါတာေပါ့။
ရဟန္းေတာ္ေတြ ပစၥည္းေလးပါး အလွဴခံယူတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္က လုိခ်င္တာ၊ မလုိခ်င္တာထက္ လွဴတဲ့ပုဂၢိဳလ္ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္ဖုိ႔က အဓိကျဖစ္ေနပါတယ္။ ဟိုကလာတဲ့လွဴတဲ့ဥစၥာ၊ လွဴတဲ့ပုဂၢိဳလ္က သူစိမ္းျဖစ္ေနလုိ႔ အလွဴမခံဘူ၊ မယူဘူးဆုိေတာ့လည္း တစ္ဖက္သား စိတ္ခ်မ္းသာပါဦးမလား။ စိတ္မခ်မ္းသာေတာ့ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ကလည္း ဒီလုိပဲ က်င့္သံုးခဲ့ၾကတာပါ။ ဘုရားသားေတာ္ေတြဆုိတာ လူတုိင္းအေပၚမွာ ခ်ီးေျမွာက္ၾကရတာပဲ။ အဲဒီအတုိင္းဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။ တကယ့္မိဘေဆြမ်ိဳးအရင္းရဲ႕ ေထာက္ပံ့မူက ဒီေလာက္မရွိဘူး။ အနာထပိဏ္တုိ႔၊ ၀ိသာခါတုိ႔ သူစိမ္းေတြရဲ႕ ေထာက္ပ့ံမူနဲ႔ပဲ သာသနာျပဳေတာ္မူခဲ့တာပဲေနာ္။
အနာထပိဏ္၊ ၀ိသာခါတုိ႔ထက္ ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကံနဲ႔သူ၊ သူ႔ေရစက္နဲ႔သူ၊ သူ႔ဆုေတာင္းနဲ႔သူဆုိေတာ့ အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးကပဲ အဓိက ဒကာရင္းအျဖစ္နဲ႔ သာသနာျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ တျခားရွင္ဘုရင္ေတြ၊ တျခားသူေဌးသူၾကြယ္ေတြလည္း ရွိေတာ့ရွိတာေပါ့ေနာ္။
ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားအျဖစ္နဲ႔ ေလးဆယ့္ငါး၀ါ သီတင္းသံုးတာေတာင္မွ အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ ဘယ္ႏွ၀ါသီတင္းသံုးတာတဲ့တံုး။ တစ္ဆယ့္ကိုး၀ါ။ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြေဆာက္တဲ့ နိေျဂာဓာရုံေက်ာင္းမွာ တစ္၀ါပဲ သီတင္းသံုးတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။
မိဘေက်ာင္းမွာ ၾကာၾကာမေနဘဲနဲ႔ သူစိမ္းေက်ာင္းမွာ ၾကာၾကာေနတယ္။ ဒါကို “ဘုရားက ေဆြမ်ိဳးေတြအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္မရွိဘူး၊ ေဆြမ်ိဳးေတြကို မခ်ီးေျမွာက္ဘူး”လုိ႔ ကဲ့ရဲ႕လုိ႔ ျဖစ္ပါ့မလား။ “သူစိမ္းဆီက အလွဴခံလုိ႔ အလုိၾကီးတယ္၊ ေလာဘၾကီးတယ္၊ အလုိနည္းတဲ့ အပၸိစ ၦဂုဏ္ မရွိဘူး”လုိ႔ အျပစ္ေျပာလုိ႔ ျဖစ္ပါ့မလား။ မျဖစ္ပါဘူး။
အပၸိစ ၦဂုဏ္မွာ ေဆြမ်ဳိး ဟုတ္မဟုတ္က အဓိကမက်သလုိ လွဴဖြယ္၀တၳဳ အနည္းအမ်ားကလည္း အဓိက မက်ပါဘူး။ လွဴတဲ့သူမွန္သမွ် ကိုယ္လွဴတာေလးကို လက္ခံေစခ်င္ၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဘယ္သူမို႔လုိ႔ လက္မခံပါဘူး၊ ဘာပစၥည္းမို႔လုိ႔ လက္မခံပါဘူးဆုိရင္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရုံတြင္မကဘူး။ လက္မခံတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို ျပစ္မွားျပီး အကုသိုလ္ေတြပါ အမ်ားၾကီး တုိးသြားမွာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေနရာ ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားက ဘယ္သူလာလွဴလွဴ၊ ဘာလာလွဴလွဴ မျငင္းမဆန္သာ လက္ခံၾကရေတာ့တာပါပဲ။ “ဒါကေတာ့ မလုိအပ္လုိ႔ လက္မခံပါရေစနဲ႔၊ ျပန္ယူသြားပါ”လုိ႔ဆုိမွ မရပဲ။ အပ္စပ္တဲ့ပစၥည္းဆုိရင္ေတာ့ လုိအပ္အပ္၊ မလုိအပ္အပ္ လာလွဴသူ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္တဲ့အေနနဲ႔ လက္ခံလုိက္ရတာပဲေလ။ ေနာက္မွ ကိုယ္မလိုအပ္ရင္၊ သို႔မဟုတ္ ပိုလွ်ံရင္ လုိအပ္တဲ့သူ၊ လုိအပ္တဲ့ေနရာကို တစ္ဆင့္ခြဲေ၀လွဴဒါန္းလုိက္ရုံပဲေပါ့။
သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဘယ္သူမဆုိေပါ့။ ကိုယ့္မိဘေဆြမ်ဳိးကို ခ်ိးေျမွာက္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတာ့ မရွိၾကဘူးလား။ ရွိၾကပါတယ္။ ကိုယ့္မိဘေဆြမ်ိဳးပဲဥစၥာ၊ သာသနာစိတ္၊ သဒၶါစိတ္ တကယ္ရွိလုိ႔ကေတာ့ ဘယ္ဆရာေတာ္၊ ဘယ္သံဃာေတာ္မဆုိ ခ်ီးေျမွာက္ခ်င္ၾကတာပါပဲ။
“ေရာေႏွာတယ္”၊ “ေရာေႏွာတယ္”လုိ႔ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ေရာေတာ့ ေရာပါ၊ မေႏွာပါနဲ႔။ အသြင္ပံုစံအရ ေရာခ်င္ေရာပါ၊ အႏွစ္သာရကေတာ့ မေႏွာလုိက္ပါနဲ႔။ တဏွာနဲ႔ မေႏွာဖုိ႔ ေျပာတာပါ။ ေမတၱာနဲ႔ေတာ့ တစ္သားတည္း ေႏွာရမွာေပါ့။
လူဆုိတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း အျမဲေနလုိ႔မရတဲ့အတြက္ အခါအားေလ်ာ္စြာ၊ အတုိင္းအတာအားေလ်ာ္စြာအမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႕ပတ္သက္ေနရတာပါပဲ။ ဒါကိုပဲ အမ်ားထဲမွာ က်င္လည္ေနရလုိ႔ အမ်ားနဲ႔ ေရာတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ဆုိေပါ့။
ဒါေပမဲ့ တဏွာေဒါသနဲ႔ ထိေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး၊ ေမတၱာကရုဏာနဲ႔ ထိေတြ႕တာဆုိရင္…၊ အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ထိေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး၊ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ထိေတြ႕တာဆုိရင္…၊ ကာမဂုဏ္အလုပ္နဲ႔ ထိေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး၊ ပါရမီအလုပ္နဲ႔ ထိေတြ႕တာဆုိရင္… ေႏွာတယ္(ကိေလသာနဲ႔ ႏွီးေႏွာတယ္)လုိ႔ လံုး၀ ေျပာလုိ႔မရပါဘူး။
ေရာေတာ့ ေရာတယ္၊ မေႏွာဘူးေပါ့။ လူခ်င္းေတာ့ ေရာတယ္၊ စိတ္ခ်င္း မေႏွာဘူးေပါ့။ ကိုယ့္ေဘးမွာ လူရွိေနလုိ႔ လူခ်င္းေရာေပမယ့္ ေရာေနတဲ့လူအေပၚ ဘာကိေလသာမွ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္၊ ဘာကိေလသာနဲ႔မွ မေႏွာဘူးဆုိရင္ “ေရာေပမယ့္ မေႏွာတဲ့သူ”လုိ႔ေခၚပါတယ္။ လူခ်င္း ခႏၶာနဲ႔ ေရာခ်င္ေရာပါ။ စိတ္ခ်င္းေတာ့ ကိေလသာနဲ႔ မေႏွာလုိက္ပါနဲ႔။
ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္က အမ်ားနဲ႔ မပတ္သက္မျဖစ္လုိ႔ အလုပ္သေဘာအရ ပတ္သက္ေနရေပမယ့္ ပတ္သက္ေနရတဲ့သူေတြအေပၚ သံေယာဇဥ္မတြယ္ဘူး၊ တဏွာမျငိဘူး၊ ကိေလသာအျဖစ္ဘူးဆုိရင္… စိတ္မွာ ကိေလသာအရူပ္အေထြးေတြ၊ ဒုကၡအရူပ္အေထြးေတြ လံုး၀ ျဖစ္ေပၚမလာႏုိင္ပါဘူး။ အလုပ္သေဘာမွာ အရူပ္မေႏွာေတာ့ဘူးေပါ့။
တကယ္ေတာ့ အလုပ္သေဘာမွာ အရူပ္မေႏွာဖုိ႔က အဓိကပါပဲ။ ဘယ္သူနဲ႔ပဲေရာေရာ၊ အလုပ္သေဘာအရ (ကုသိုလ္အလုပ္သေဘာအရ၊ ပါရမီအလုပ္သေဘာအရ၊ တရားဓမၼအလုပ္သေဘာအရ)ပဲ စိတ္သန္႔သန္႔ေလးနဲ႔ ေရာတာဆုိရင္ ကိေလသာအရူပ္လည္း မေႏွာႏုိင္ပါဘူး။ ဒုကၡအရူပ္လည္း မေႏွာႏုိင္ပါဘူး။
အလုပ္သေဘာမွာ အရူပ္မေႏွာပါေစနဲ႔။
  ေရႊပါရမီေတာရ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက “အေ၀းမွာမေနပါနဲ႔” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

အပ်ိဳ၊ အပ်ိဳစစ္ႏွင့္ အပ်ိဳစင္

ကိုယ့္ဘ၀ကို မေက်နပ္ဘဲ လိင္အဂၤါႀကီးခ်င္သူမ်ား အထူးသတိျပဳဖတ္သင့္မွတ္သားစရာစာ (က်န္းမာေရးအျမင္ႏွင့္သာဖတ္ပါရန္)

Virginity (1) အပ်ိဳ တကယ္စစ္ပါတယ္ (အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္မွ ဖတ္ပါ)