ေသျခင္းက ျမတ္ဖုိ႔လိုတယ္


စဥ္းစား စရာေလး တစ္ခု ေပါ႔ဗ်ာ ။
ေမာင္ဘဦး က ၆ လက္မ ရွိတဲ႔ ဓားကို ကိုင္ထားတယ္ ။
မစၥတာ ေသာမတ္ က လည္း ၆ လက္မ ရွိတဲ႔ ဓား ကို ကိုင္ထားတယ္ ။
ခင္ဗ်ား ကို ၁ ေယာက္ ၁ ခ်က္စီ ဓားနဲ႔ ထိုးမယ္ ဆိုရင္ ဘယ္သူထိုးတဲ႔ ဓားခ်က္က ဒဏ္ရာပိုနက္ မယ္ထင္သလဲ ။

တပ္မေတာ္ တစ္ခု အတြက္ " ရန္သူ " ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရ နဲ႔ ပက္သက္လို႔ စည္း ဝိုင္းတစ္ခုသားထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္ ။
တပ္မေတာ္တစ္ခု ရဲ့ အလုပ္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာ ကို ကာကြယ္ဖို႔ ၊ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ႏိုင္ငံသားတို႔ရဲ့ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ ကို ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒီ စည္းထဲ ကို က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာသူ ဟာ ေမာင္ဘဦး ၊ မစၥတာေသာမတ္ ၊ လူျဖဴလူမဲ ၊ လူေကာင္း ၊ လူဆိုး မခြဲ ရန္သူပဲျဖစ္ပါတယ္ ။ ပုဂၢလ ေပၚ မွာ စဥ္းစား တာ မဟုတ္ပဲ ၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ က ျပဳလုပ္တဲ႔ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ (action) ေပၚမွာသာ မူတည္စဥ္းစားတာျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ပုဂၢိဳလ္ကို မုန္းျခင္း ၊
ခ်စ္ျခင္း ၊ သနားျခင္း ၊ ၾကည့္မရျခင္း ဆိုတဲ႔ ခံစားမွဳေတြကင္းရတယ္ ။

အဲဒါေၾကာင္႔လည္း စစ္သည္ေတာ္က်င္႔ဝတ္ ရန္သူ႔အေပၚထားရွိရမည့္သေဘာထားမွာ

၁။ စစ္ေျမျပင္တြင္ ရန္သူကုိ ေနလုိ/မီးလုိက်င့္ပါ။
၂။ ရန္သူကုိ ရန္သူလုိသေဘာထားပါ။
၃။ ရန္သူက အညံ့ခံလွ်င္ မိမိက ခြင့္လႊတ္သည့္စိတ္ျဖင့္ ျပဳမူဆက္ဆံပါ။
၄။ ရန္သူကုိ အထင္လည္းမၾကီး အထင္လည္းမေသးမိေစရန္ သတိျပဳပါ။
၅။ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာတည္တံ့ခုိင္ျမဲေရးအတြက္ ရန္သူကုိ မတုိက္လွ်င္ မျဖစ္၍သာ တုိက္ေနရေၾကာင္း နားလည္ပါေစ ....
လို႔ ပညတ္ ၊ ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္ ။

ျပည္တြင္း / ျပည္ပ လက္နက္ကိုင္ေတြကို ရန္သူလို႔ သေဘာထားတာ မဟုတ္သလို ၊ ဘာအဖြဲ႔ ညာအဖြဲ႔ ကို ရန္သူလို႔ သေဘာထား ေနတာ မဟုတ္ပါ ။ ႀကိဳးဝိုင္းတစ္ခု အတြင္း မွာဝင္ၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ လက္ခေမာင္းခတ္ ေနတာသည္ ၿပိဳင္ဖက္ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ႀကိဳးဝိုင္းက ထြက္ရင္ အားကစားတစ္ခုရဲ့ ဝါသနာတူ မိတ္ေဆြျဖစ္ပါတယ္ ။ စစ္ေျမျပင္ တစ္ခုမွာ ေသနတ္ေျပာင္း ကုိယ္႔ဖက္ လွည့္ထားတာသည္ ရန္သူ ျဖစ္ပါတယ္ ။ စစ္ေျမျပင္ရဲ့ rule က မရွဳပ္ဘူး ။ ရွင္းတယ္ ။
kill or be killed ပါ ။ who is other side ? you should kill or not ? what will happen after battlefield ? ဆိုတာေတြဟာ စစ္ေျမျပင္မဟုတ္တဲ႔ တေနရာမွာ စဥ္းစား ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔လည္း စစ္ေျမျပင္မွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဖို႔ ထက္ စားပြဲဝိုင္းမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဖို႔ ပို လိုအပ္ၾကတာပါ ။ battlefield ဆိုတာ Last choice ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဦးတည္ခ်က္ မတူသူေတြဟာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ျဖစ္တတ္ၾကတယ္ ။
အယူအဆ မတူသူေတြ ဟာ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ တတ္ၾကတယ္ ။ conflict ရဲ့ အေျခခံသေဘာကေန စစ္ပြဲ ေတြျဖစ္လာၾကတယ္ ။

အႏၱိမ အမွန္တရား ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာ မွ မရွိပါဘူး ။ တစ္ဖက္ မွာ မွန္ေနေပမဲ႔ တစ္ဖက္မွာ မွားေနပါလိမ္႔မယ္ ။ အမွန္အမွား ဆိုတာ ေတြဟာ တိုင္းတာ တဲ႔ field ေတြ စံ ႏွဳန္းေတြ ေပၚ မူတည္ၿပီး ကြာျခားသြားၾကလိမ္႔မယ္ ။ ဒါဟာ dogma ကေန relativity ကိုေျပာင္းလဲ လာရတဲ႔ သေဘာတရား ျဖစ္ပါတယ္ ။

ကိုယ္႔ကိုယ္ကို မခ်စ္တဲ႔သူဟာ သူတပါးကိုခ်စ္ဖို႔ ခက္တယ္ ။ ကိုယ္႔ မိဘ ေဆြမ်ိဳးကိုေတာင္ မခ်စ္ တတ္သူဟာ ကိုယ္႔လူမ်ိဴး ကိုယ္႔ႏိုင္ငံကိုခ်စ္ဖို႔ ခက္တယ္။
ကိုယ္႔လူမ်ိဳး ကိုယ္႔ႏိုင္ငံ ေတာင္ မခ်စ္တတ္သူ ဟာ လူသားအားလံုးကိုခ်စ္ဖို႔ခက္တယ္။
ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုခ်စ္ေသာ ၊ ခ်စ္စဖြယ္မိဘေတြရွိတယ္ ၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အသိုင္းဝိုင္းရွိတယ္ ၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ႏိုင္ငံ ရွိတယ္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို လက္ခံယံုၾကည္ၾကသူမ်ားဟာ လူ႔အသိုင္းဝိုင္း ကို ဒုကၡျဖစ္ေစတာ အလြန္ရွားတယ္လို႔ စိတ္ပညာရွင္ေတြက လက္ခံထားၾကတယ္ ။

ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ႔ အစားတစ္လုပ္ ၊ ေငြးေၾကးတစ္ခ်ပ္ ကို ကိုယ္ေနထိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ စြန္႔ လႊတ္ရဲ ၿပီး တျခားတပါးသူေတြကိုခ်စ္ တတ္တဲ႔ စိတ္ထားရွိသူဟာ ေမတၱာ စိတ္ပိုင္ရွင္ ၊ ပရဟိတစိတ္ပိုင္ရွင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထက္ပိုၿပီး ကိုယ္ပိုင္ဆို္င္တဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္း ၊ အသက္ ေတြ စြန္႔ၿပီး မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ ၊ မိမိ အသိုင္းအဝိုင္း ၊ မိမိ ေဆြမ်ိဳး ၊ မိမိ ႏိုင္ငံ ေပၚ မွာ ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုး စိတ္ ထားႏိုင္သူ ဟာ လူ သူေတာ္ေကာင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။ ေလာကတၳစရိယာ ၊ ဥာတတၳစရိယာ ဆိုတဲ႔ ေလာကေကာင္းက်ိဳးအက်င္႔ျမတ္ေကာင္းေတြ နဲ႔ လည္း ကိုက္ညီပါတယ္ ။

ကိုယ္က်ိဳးအတၱမဖတ္ပဲ မိမိေနထိုင္ရာ အဖြဲ႔စည္း ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ ၊ အသိုင္းဝိုင္း ကို အသက္နဲ႔ လဲ လို႔ ကာကြယ္ေစာင္႔ ေရွာက္သူ ေတြ ဟာ ဘယ္လူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဘယ္သူ႔ကို ခ်စ္ခင္တာ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဘယ္အဖြဲ႔စည္း က ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဘယ္လိုရပ္တည္ခ်က္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္ ။

သီဟသူရတပ္ၾကပ္ေအာင္သိန္း ႏွင္႔ တကြ စစ္သည္အားလံုးကို အစဥ္ဦးညႊတ္လွ်က္ပါ။

( အမဲမစားဝက္မစား ၊ ဆန္မရွိေစာက္စား ႀကီးေတြ ဘယ္လို ေျပာပါေစ ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဟာ လူ႔အဖြဲ႔စည္းရဲ့ လူသူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္ )
~ရုပ္ဆိုး~

Comments

Popular posts from this blog

ကိုယ့္ဘ၀ကို မေက်နပ္ဘဲ လိင္အဂၤါႀကီးခ်င္သူမ်ား အထူးသတိျပဳဖတ္သင့္မွတ္သားစရာစာ (က်န္းမာေရးအျမင္ႏွင့္သာဖတ္ပါရန္)

အပ်ိဳ၊ အပ်ိဳစစ္ႏွင့္ အပ်ိဳစင္

Virginity (1) အပ်ိဳ တကယ္စစ္ပါတယ္ (အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္မွ ဖတ္ပါ)