အတိတ္မွာ ေနၾကသူမ်ား
အသက္(၅၇)ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚသန္းျမင့္တစ္ေယာက္ ေတာင္းရမ္း၍ရလာေသာ
ပိုက္ဆံခပ္ႏြမ္းႏြမ္းမ်ားကို ေရတြက္ေနသည္။ ၎၏ေဘးနားတြင္ အသက္(၇)ႏွစ္အရြယ္ေျမးေယာက်္ားေလးတစ္ဦးကေတာ့ မုန္႔ဆီေၾကာ္ကိုအားရပါးရစားေနသည္။
ရရွိလာေသာပိုက္ဆံမ်ားႏွင့္မုန္႔ဆီေၾကာ္မ်ားကေတာ့ဂန္႔ဂါရြာ ဘုရားပြဲတြင္
ေတာင္းရမ္းရာမွ ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ျပဳလုပ္ေနသည္။ ရြာမ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္တစ္ ခါျပဳလုပ္သည့္ ဘုရားပြဲမ်ား၌သာ ေတာင္းရမ္းၾကေလ့ရွိပါသည္။
ျပဳလုပ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ထို႔ ေနာက္မွ ေတာင္းရန္အတြက္ ရြာထဲသို႔သြားၾကသည္။ ရရွိလာသည့္မုန္႔မ်ား၊ ထမင္းမ်ားကို ဘုရားမွာ ဦးစြာ ကပ္ေလ့ရွိသည္။
ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ သူဖုန္းစားမ်ားရွိ ေသာ္ လည္း မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္ထဲမွ သူဖုန္းစားမ်ားႏွင့္ ကြာျခားမႈရွိသည္။ မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္မွ သူဖုန္းစား မ်ားက ၎တုိ႔တြင္ ရွည္လ်ားေသာသမုိင္းေၾကာင္းရွိၿပီး၊ ၎တုိ႔မွာ အစဥ္အလာႏွင့္
႐ုိးရာကုိ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းသူမ်ားဟု ယုံၾကည္ေနၾကသည္။
မွ ဒြန္းစ႑ား(သူေတာင္းစား)ရြာတြင္ ဘုရားေလာင္းမာတဂၤ (ေတာင္းရမ္းေသာသူ)ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္ဟု ဗုဒၶ၀င္က်မ္းစာ
မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထား ေသာ ပံုေတာ္စံုနိပါတ္ေတာ္လာ ဇာတ္ေတာ္ငါးရာ့ငါးဆယ္အႏွစ္ခ်ဳပ္တြင္ ေရးသားေဖာ္ျပထား သည္။ သူတို႔ က ထိုဘုရားေလာင္းမ်ဳိးႏြယ္စုမွ ဆင္းသက္လာ
သည္ဟု မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္ေနသူမ်ား ယံုၾကည္ခဲ့ျခင္း
ေၾကာင့္ ယခင္ကတည္းက ေတာင္းရမ္းလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းရပ္ကြက္ရွိ ေဒသခံမ်ားကဆိုၾကသည္။
အခါမွစ၍ ေရွးမင္းမ်ားအာဏာစက္ေၾကာင့္ဒြန္းစ႑ား၊ သူေတာင္းစား၊ ဘုရား ကၽြန္၊ ေက်ာင္းကၽြန္၊ ကယ္ပါ၊ သဂၤ်ီ စသည့္လူတန္းစား အႏွိမ္ခံရသူတုိ႔လည္း ရွိေနၾကသည္။ ဤကဲ့သို႔ အႏွိမ္ခံရေသာ လူတန္းစားမ်ားကို ယေန႔မွစ၍ ေရွးမင္းအာဏာ
စက္မ်ားကို ကၽြႏု္ပ္ပယ္ဖ်က္၍ ထိုလူတုိ႔၏ သေဘာအတုိင္း လုပ္လိုေသာအလုပ္မ်ဳိးစံုတို႔ကို လြတ္လပ္စြာလုပ္ကိုင္ၾကပါေစ။ ကၽြႏ္ုပ္အမိန္႔ခ်မွတ္သည္”ဟုလူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီးဌာနမွထုတ္ေ၀သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလူမႈ၀န္ထမ္းသမုိင္းစာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာ့သမိုင္းအဖြဲ႕၀င္၊ သမုိင္းပညာရပ္ကို ႏွစ္ေျခာက္ ဆယ္၀န္းက်င္ေလ့လာခဲ့သူ ေဒါက္တာတုိးလွကဆုိပါသည္။
ေတာင္းရမ္းျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ မင္းကေပးေသာ လယ္ယာေျမမ်ား
ကိုသာ လုပ္ကိုင္ ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၎ဘုရားကၽြန္ေနရာ
မ်ားသို႔ ေထာင္မ်ားမွထြက္လာေသာ လူဆုိးမ်ားကို ဘုရား ကၽြန္
ေနရာမ်ားတြင္ မင္းမ်ားကထားရွိေသာေၾကာင့္ အဆိုပါဘုရား
ကၽြန္မ်ားသည္ အျပင္ထြက္၍ ေတာင္း ရာမွ သူေတာင္းစားဘ၀သို႔
ေရာက္ရွိသြားေၾကာင္း ေဒါက္တာတုိးလွကဆုိသည္။
လြတ္ေျမာက္ေရး ဘ၀စီမံကိန္းတစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္သူေတာင္းစားမ်ားမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းမရွိခဲ့ေပ။
ရပ္ကြက္သို႔ ၀င္လုိက္လွ်င္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေသာ လမ္းမႏွင့္ သန္႔ရွင္းစြာထားရွိေသာလူေနအိမ္မ်ား ေတြ႕ျမင္ရသည္။ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ လူေနအိမ္ မ်ား အတြင္းတြင္ အမႈိက္မ်ားမေတြ႕ရေပ။ ထိုရပ္ကြက္ရွိ လူေနအိမ္အမ်ားစုကေတာ့ ထရံကာသြပ္မိုး အိမ္မ်ားသာျဖစ္သည္။
လုပ္ငန္းဖြံ႔ၿဖိဳးလာသျဖင့္ သူေတာင္းစားအျဖစ္မွ အမ်ားစုမွာ ဟိုတယ္၀န္ထမ္း၊ ပန္းရံလုပ္ငန္း၊ ေစ်းအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္း
မ်ား စသည္တို႔ လုပ္ကိုင္ ေနၾက ပါၿပီ။ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္ေရစီးအရ မဂၤလာသာစည္
ရပ္ကြက္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္ မ်ား၌ ပညာသင္
ၾကားေနေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဆယ္ဦးေက်ာ္ရွိေနပါၿပီ။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကိုေအာင္ကိုမင္းက ေျပာသည္။
ရွိပါတယ္။ လူ႔ဘ၀မွာ ဒါ့ထက္နိမ့္က် တာေတာ့ မရွိပါဘူး။ သူတို႔လည္း မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး”ဟု ကိုေအာင္ကိုမင္းက ခပ္တုိးတိုးေျပာသည္။ သူကေတာ့ ေတာင္းရမ္းေနၾကျခင္းကုိ ႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းမရွိေပ။ စီးပြားေရးအေျခအေန၊ ဘ၀ေပးကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေတာင္းရမ္းေနသူမ်ားကေတာ့ ၿမိဳ႕ႏွင့္အနည္းငယ္ေ၀းေသာ ေက်းရြာမ်ား၏ ဘုရားပဲြ မ်ားဆီသုိ႔ သြားေနၾကၿမဲပါ။ “ေတာင္းတာကို ရပ္လိုက္လို႔မရေသးဘူး။
ေတာင္းခ်င္ေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အဘြားတို႔ကေတာ့ သြားေနက်ဘုရားပဲြေတြကို ဆက္သြားေနရအံုးမွာပဲ”ဟု
ေဒၚသန္းျမင့္က ေျပာသည္။
ဓာတ္ပုံ- ၿငိမ္းခ်မ္း..... ေရးသားသူ- ၿငိမ္းခ်မ္း
7Day new
Comments
Post a Comment