အခ်ိန္ေျပာင္း ဆိုင္ကယ္ေျပာင္း မႏၲေလး
မႏၲေလးၿမဳိ႕ေတာ္၏ နံနက္ခင္း ေနေရာင္သည္ အပူဓာတ္ကို သိသိသာသာ
ေခၚေဆာင္လာသည္။ အထင္ကရ ၇၈ လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ အေရာင္အေသြးမ်ဳိးစုံ၊
အမ်ဳိးအစား ကြဲျပားေသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားစြာ တို႔သည္ ဥဒဟိုသြားလာေနၾကသည္။
ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္ေဆာင္း၊ မ်က္ႏွာဖုံးကာ၍ ေနေရာင္ကာကြယ္ေသာ လက္အိတ္မ်ား
စြပ္ထားသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အမ်ဳိးသမီးငယ္တို႔၏ ဆံႏြယ္မ်ား ေလအဟုန္တြင္
ပ်ံ႕လြင့္လ်က္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕၏နိစၥဓူဝ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ထိုလႈပ္ရွား သြားလာမႈမ်ားမွာ မေျပာင္းလဲေသာ္လည္း စီးနင္းေနၾကသည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ သကၠရာဇ္ဂဏန္းမ်ား ေျပာင္းသကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲသြားၾကသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထုတ္ စူပါကပ္ (ဟြန္ဒါ)၊ ဒို(ဒိုမက္စတစ္ YAMAHA)၊ အာစတပ္ (၁၉၉၆ ခုႏွစ္ထုတ္ႏွင့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ထုတ္ YAMAHA) မ်ား စီးနင္းခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဆိုင္ကယ္စီးသူ နည္းေနေသးၿပီး အမ်ားစုမွာ စက္ဘီးစီးၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ဂ်ပန္ဆိုင္ကယ္မ်ားနည္းတူ ဟြန္ဒါ စူပါကပ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္လာၿပီး မႏၲေလး ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္သို႔ ထိုးေဖာက္လာခဲ့သည္။
ထိုစဥ္က ဂ်ပန္ဆိုင္ကယ္စူပါကပ္ (ဟြန္ဒါ) မ်ားသည္ က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ ေစ်းေပါက္ (လိုင္စင္နံပါတ္အလိုက္ ေစ်းကြာသည္) ခဲ့ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ထြက္ေပၚလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေစ်းမွာ ထက္ဝက္ခန္႔ က်ဆင္းသြားသည္ဟု မန္းေဒသခံမ်ားက ဆိုၾကသည္။
၁၉၉၆၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ထုတ္ အာစတပ္ (YAMAHA) ဆိုင္ကယ္မ်ား သိန္းတစ္ရာေက်ာ္ ေပါက္ခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ သိန္း ၆၀ ပင္ ေပါက္ေစ်း မရွိေတာ့သကဲ့သို႔ ဒို (YAMAHA) မ်ားမွာလည္း သိန္း ၅၀ ဝန္းက်င္အထိ ေပါက္ခဲ့ရာမွ လက္ရွိတြင္ သိန္း ၂၀ သာ ေပါက္ေစ်း ရွိေၾကာင္း ၎တို႔က ဆိုၾကသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ YAMAHA ဆိုင္ကယ္ႀကီးမ်ား စီးႏိုင္သူမ်ားကို အထင္ႀကီးၾကသည္။ ထိုဆိုင္ကယ္ႀကီးမ်ားကို စီးႏိုင္သူမ်ားကလည္း အုပ္စုဖြဲ႕၍ မႏၲေလးေတာင္ႏွင့္ က်ဳံးတစ္ဝိုက္တြင္ ဆိုင္ကယ္ေမာင္း ၿပဳိင္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေရွ႕ဘီးကို ေခါင္းေထာင္ကာ စတန္႔ထြင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုအခါက တကၠသိုလ္တက္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက “ရည္းစားတြဲမယ္ဆိုရင္ ဒိုစီးတဲ့သူေတြကိုမွ တြဲခဲ့တာ” ဟု ပင္ေျပာျပဖူးသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ခန္႔က စတင္ဝင္ေရာက္လာေသာ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္ စူပါကပ္မွ ဝမ္းတင္း (၁၁၀ အင္ဂ်င္ပါဝါ)၊ ဝမ္းတူးဖိုက္ (၁၂၅ အင္ဂ်င္ပါဝါ) စသျဖင့္ ေစ်းကြက္အတြင္း ဒလေဟာဝင္ ေရာက္ခဲ့သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္မူ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ဝမ္းတူးဖိုက္ ႐ုပ္ဆိုးမ်ား လူငယ္မ်ားအၾကား ခတ္စားခဲ့သည္။ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားမွာ Kembo, Ambo, New Cambo စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္ အၿပဳိင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာေသာ ဂီယာနင္းစရာ မလိုသည့္ ကလစ္ (Click) Honda အမွတ္တံဆိပ္ဘီးမ်ား ဝင္ေရာက္လာသည္။
လူငယ္မ်ားအၾကား ႐ုပ္ဆိုး ဆိုင္ကယ္မ်ားမွ ကလစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို မ်က္စိက်ခဲ့ၾကသည္။ လက္ရွိတြင္လည္း ကလစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို အစီးမ်ားၾကသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ ကလစ္ဆိုင္ကယ္ စီးလွ်င္ပင္ စန္းပြင့္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။
ရတနာပုံတကၠသိုလ္တြင္ ပထမႏွစ္ တက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက
“ကလစ္ဘီး စီးၿပီးမွပဲ ေကာင္မေလး လိုက္ခ်င္တယ္။ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္နဲ႔ သြားေခၚရင္ မလိုက္ခ်င္ၾကဘူး” ဟု ရင္ဖြင့္ဖူးသည္။
လူငယ္မ်ားအၾကား ေနာက္တစ္မ်ဳိး ေရပန္းစားေနသည္မွာ ဘီးႀကီးထဲမွ YAMAHA အမွတ္တံဆိပ္ ႊ Tricker ျဖစ္သည္။ ယခင္က ဒိုမ်ားတေဝါေဝါျဖင့္ ၇၃ လမ္းေပၚတြင္ စုံတြဲမ်ား ျမင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါ Tricker စီးသည့္ လူငယ္မ်ားကို အမ်ားဆုံး ေတြ႕ျမင္လာရသည္။
ဆိုင္ကယ္ကို မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲစီးေနသူ လူငယ္တစ္ဦးက“ေခတ္နဲ႔အညီ လူေတြက ေျပာင္းစီးၾကတာပါ” ဟု ဆိုသည္။
ယခင္က ဂ်ပန္ထုတ္ စူပါကပ္ကို ေရွ႕ျခင္းျဖဳတ္ စတစ္ကာကပ္၊ အိတ္ေဇာ ေဖာက္ၿပီး တဘြမ္းဘြမ္းျဖင့္ စတိုင္ထုတ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ စူပါကပ္စီးျခင္းကို လူငယ္မ်ားအၾကား ဗန္းစကားျဖင့္ တိုက္ေဂါႀကီး (ပုံတုံးႀကီး) ဟု ေနာက္ေျပာင္ ေျပာဆိုၾကသည္။
ဆိုင္ကယ္တြင္ စတစ္ကာမ်ားကပ္ျခင္း ေခတ္ကုန္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ ဝင္ေရာက္လာေသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ အေရာင္အေသြး စုံစုံလင္လင္ ပါသည့္အျပင္ ဒီဇိုင္းဆန္းသစ္သည့္အတြက္ လူငယ္မ်ား အႀကဳိက္ေတြ႕ၾကေၾကာင္း ဆိုင္ကယ္ပြဲစားမ်ားက ေျပာဆိုသည္။
ကလစ္စီးသည့္ ၁၈ႏွစ္အ႐ြယ္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက “အျမင္လည္း လွတယ္။ စီးလို႔လည္း ေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စီးတာ” ဟု သူစီးသည့္ အျဖဴေရာင္ ဆိုင္ကယ္ေလးကို ၾကည့္ရင္း ေျပာျပသည္။
ေစ်းကြက္အတြင္း ယင္းကလစ္ ဆိုင္ကယ္သည္ လိုင္စင္အပါ ၁၀ သိန္းအထက္ရွိၿပီး အေရာင္၊ အသန္႔ ေပၚမူတည္၍လည္း ေစ်းကြာသည္။ ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္ ေအးေသာ္လည္း ကလစ္ဘီးမ်ား အနည္း ငယ္ ေရာင္းရသည္ဟုလည္း ဆိုင္ကယ္ပြဲစားမ်ားက ဆိုသည္။
ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္တြင္ ကလစ္ဘီး တစ္ခုတည္းသာ ေရာင္းရသည္ေတာ့ မဟုတ္။ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ားတြင္ Yes Sumbo (125)၊ New Sumbo (125) ႏွင့္ စူပါကပ္႐ုပ္ဆိုး (125) တို႔မွာ လူႀကဳိက္မ်ားၿပီး ေပါက္ေစ်းမွာ လိုင္စင္အပါအဝင္ ခုနစ္သိန္းဝန္းက်င္ ရွိေၾကာင္း ၎တို႔က ဆိုၾကသည္။
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ စာရင္းအရ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ ဆိုင္ကယ္အစီးေရ တစ္သိန္းဝန္းက်င္သာ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ၃၇၄,၈၃၈ စီးရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လထိ ၅၄၁,၈၄၈ စီးရွိလာျခင္းမွာ ယင္းၿမဳိ႕ျပ၏ သိသာစြာ ျမင့္တက္လာေသာ ဆိုင္ကယ္စီးနင္းမႈကို ညႊန္းဆိုျပေနသည္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕ျပ၏ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား စုေဝးရာ အထင္ကရ ၇၃ လမ္းမႀကီးသည္ ညေနခင္းပိုင္းတြင္ ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး တိုက္ေတာ့မည့္အလား။ ေမာင္းႏွင္ ၾကသူမ်ားမွာလည္း ေလကာပါ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ေဆာင္းထားသည့္ အမ်ဳိးသမီး အမ်ဳိးသား အသက္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္းကာလက စက္ဘီးမ်ား ျပည့္က်ပ္ခဲ့သည့္လမ္း။ ေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္ စူပါကပ္မ်ား၊ ဒိုမ်ား၊ ဖိုက္တာမ်ား တစ္ေခတ္ထခဲ့သည့္လမ္း။ ခုေတာ့ ကလစ္မ်ား၊ Tricker မ်ား စန္းထေနသည့္လမ္း။ လူငယ္တို႔ စုေဝးရာကား ၇၃ လမ္း ျဖစ္သည္။
ညေနခင္းဟု ဆိုေသာ္လည္း ေနအပူဒဏ္ကား ေလ်ာ့သြားျခင္း မရွိေပ။ ကလစ္ ပန္းေရာင္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ အက်ႌအပန္းေရာင္ ဆင္တူဝတ္ဆင္ထားသည့္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ သြယ္သြယ္လ်လ် အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦး စီးနင္းလာပုံက ၇၃ လမ္း၏ ညေနခင္း အလွတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ သူမတို႔၏ ဆံႏြယ္မ်ားကား ေလထဲတြင္ ပ်ံ႕လြင့္လ်က္ . . . ။
မင္းထက္စံ၊ ၿဖိဳးၿဖိဳးေဇာ္ The Voice Weekly
မႏၲေလးၿမဳိ႕၏နိစၥဓူဝ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ထိုလႈပ္ရွား သြားလာမႈမ်ားမွာ မေျပာင္းလဲေသာ္လည္း စီးနင္းေနၾကသည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ သကၠရာဇ္ဂဏန္းမ်ား ေျပာင္းသကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲသြားၾကသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထုတ္ စူပါကပ္ (ဟြန္ဒါ)၊ ဒို(ဒိုမက္စတစ္ YAMAHA)၊ အာစတပ္ (၁၉၉၆ ခုႏွစ္ထုတ္ႏွင့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ထုတ္ YAMAHA) မ်ား စီးနင္းခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဆိုင္ကယ္စီးသူ နည္းေနေသးၿပီး အမ်ားစုမွာ စက္ဘီးစီးၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ဂ်ပန္ဆိုင္ကယ္မ်ားနည္းတူ ဟြန္ဒါ စူပါကပ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္လာၿပီး မႏၲေလး ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္သို႔ ထိုးေဖာက္လာခဲ့သည္။
ထိုစဥ္က ဂ်ပန္ဆိုင္ကယ္စူပါကပ္ (ဟြန္ဒါ) မ်ားသည္ က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ ေစ်းေပါက္ (လိုင္စင္နံပါတ္အလိုက္ ေစ်းကြာသည္) ခဲ့ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ထြက္ေပၚလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေစ်းမွာ ထက္ဝက္ခန္႔ က်ဆင္းသြားသည္ဟု မန္းေဒသခံမ်ားက ဆိုၾကသည္။
၁၉၉၆၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ထုတ္ အာစတပ္ (YAMAHA) ဆိုင္ကယ္မ်ား သိန္းတစ္ရာေက်ာ္ ေပါက္ခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ သိန္း ၆၀ ပင္ ေပါက္ေစ်း မရွိေတာ့သကဲ့သို႔ ဒို (YAMAHA) မ်ားမွာလည္း သိန္း ၅၀ ဝန္းက်င္အထိ ေပါက္ခဲ့ရာမွ လက္ရွိတြင္ သိန္း ၂၀ သာ ေပါက္ေစ်း ရွိေၾကာင္း ၎တို႔က ဆိုၾကသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ YAMAHA ဆိုင္ကယ္ႀကီးမ်ား စီးႏိုင္သူမ်ားကို အထင္ႀကီးၾကသည္။ ထိုဆိုင္ကယ္ႀကီးမ်ားကို စီးႏိုင္သူမ်ားကလည္း အုပ္စုဖြဲ႕၍ မႏၲေလးေတာင္ႏွင့္ က်ဳံးတစ္ဝိုက္တြင္ ဆိုင္ကယ္ေမာင္း ၿပဳိင္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေရွ႕ဘီးကို ေခါင္းေထာင္ကာ စတန္႔ထြင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုအခါက တကၠသိုလ္တက္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက “ရည္းစားတြဲမယ္ဆိုရင္ ဒိုစီးတဲ့သူေတြကိုမွ တြဲခဲ့တာ” ဟု ပင္ေျပာျပဖူးသည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ခန္႔က စတင္ဝင္ေရာက္လာေသာ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္ စူပါကပ္မွ ဝမ္းတင္း (၁၁၀ အင္ဂ်င္ပါဝါ)၊ ဝမ္းတူးဖိုက္ (၁၂၅ အင္ဂ်င္ပါဝါ) စသျဖင့္ ေစ်းကြက္အတြင္း ဒလေဟာဝင္ ေရာက္ခဲ့သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္မူ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ဝမ္းတူးဖိုက္ ႐ုပ္ဆိုးမ်ား လူငယ္မ်ားအၾကား ခတ္စားခဲ့သည္။ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားမွာ Kembo, Ambo, New Cambo စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္ အၿပဳိင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာေသာ ဂီယာနင္းစရာ မလိုသည့္ ကလစ္ (Click) Honda အမွတ္တံဆိပ္ဘီးမ်ား ဝင္ေရာက္လာသည္။
လူငယ္မ်ားအၾကား ႐ုပ္ဆိုး ဆိုင္ကယ္မ်ားမွ ကလစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို မ်က္စိက်ခဲ့ၾကသည္။ လက္ရွိတြင္လည္း ကလစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို အစီးမ်ားၾကသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ ကလစ္ဆိုင္ကယ္ စီးလွ်င္ပင္ စန္းပြင့္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။
ရတနာပုံတကၠသိုလ္တြင္ ပထမႏွစ္ တက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက
“ကလစ္ဘီး စီးၿပီးမွပဲ ေကာင္မေလး လိုက္ခ်င္တယ္။ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္နဲ႔ သြားေခၚရင္ မလိုက္ခ်င္ၾကဘူး” ဟု ရင္ဖြင့္ဖူးသည္။
လူငယ္မ်ားအၾကား ေနာက္တစ္မ်ဳိး ေရပန္းစားေနသည္မွာ ဘီးႀကီးထဲမွ YAMAHA အမွတ္တံဆိပ္ ႊ Tricker ျဖစ္သည္။ ယခင္က ဒိုမ်ားတေဝါေဝါျဖင့္ ၇၃ လမ္းေပၚတြင္ စုံတြဲမ်ား ျမင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါ Tricker စီးသည့္ လူငယ္မ်ားကို အမ်ားဆုံး ေတြ႕ျမင္လာရသည္။
ဆိုင္ကယ္ကို မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲစီးေနသူ လူငယ္တစ္ဦးက“ေခတ္နဲ႔အညီ လူေတြက ေျပာင္းစီးၾကတာပါ” ဟု ဆိုသည္။
ယခင္က ဂ်ပန္ထုတ္ စူပါကပ္ကို ေရွ႕ျခင္းျဖဳတ္ စတစ္ကာကပ္၊ အိတ္ေဇာ ေဖာက္ၿပီး တဘြမ္းဘြမ္းျဖင့္ စတိုင္ထုတ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ စူပါကပ္စီးျခင္းကို လူငယ္မ်ားအၾကား ဗန္းစကားျဖင့္ တိုက္ေဂါႀကီး (ပုံတုံးႀကီး) ဟု ေနာက္ေျပာင္ ေျပာဆိုၾကသည္။
ဆိုင္ကယ္တြင္ စတစ္ကာမ်ားကပ္ျခင္း ေခတ္ကုန္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ ဝင္ေရာက္လာေသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ အေရာင္အေသြး စုံစုံလင္လင္ ပါသည့္အျပင္ ဒီဇိုင္းဆန္းသစ္သည့္အတြက္ လူငယ္မ်ား အႀကဳိက္ေတြ႕ၾကေၾကာင္း ဆိုင္ကယ္ပြဲစားမ်ားက ေျပာဆိုသည္။
ကလစ္စီးသည့္ ၁၈ႏွစ္အ႐ြယ္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက “အျမင္လည္း လွတယ္။ စီးလို႔လည္း ေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စီးတာ” ဟု သူစီးသည့္ အျဖဴေရာင္ ဆိုင္ကယ္ေလးကို ၾကည့္ရင္း ေျပာျပသည္။
ေစ်းကြက္အတြင္း ယင္းကလစ္ ဆိုင္ကယ္သည္ လိုင္စင္အပါ ၁၀ သိန္းအထက္ရွိၿပီး အေရာင္၊ အသန္႔ ေပၚမူတည္၍လည္း ေစ်းကြာသည္။ ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္ ေအးေသာ္လည္း ကလစ္ဘီးမ်ား အနည္း ငယ္ ေရာင္းရသည္ဟုလည္း ဆိုင္ကယ္ပြဲစားမ်ားက ဆိုသည္။
ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္တြင္ ကလစ္ဘီး တစ္ခုတည္းသာ ေရာင္းရသည္ေတာ့ မဟုတ္။ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ားတြင္ Yes Sumbo (125)၊ New Sumbo (125) ႏွင့္ စူပါကပ္႐ုပ္ဆိုး (125) တို႔မွာ လူႀကဳိက္မ်ားၿပီး ေပါက္ေစ်းမွာ လိုင္စင္အပါအဝင္ ခုနစ္သိန္းဝန္းက်င္ ရွိေၾကာင္း ၎တို႔က ဆိုၾကသည္။
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ စာရင္းအရ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ ဆိုင္ကယ္အစီးေရ တစ္သိန္းဝန္းက်င္သာ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ၃၇၄,၈၃၈ စီးရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လထိ ၅၄၁,၈၄၈ စီးရွိလာျခင္းမွာ ယင္းၿမဳိ႕ျပ၏ သိသာစြာ ျမင့္တက္လာေသာ ဆိုင္ကယ္စီးနင္းမႈကို ညႊန္းဆိုျပေနသည္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕ျပ၏ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား စုေဝးရာ အထင္ကရ ၇၃ လမ္းမႀကီးသည္ ညေနခင္းပိုင္းတြင္ ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး တိုက္ေတာ့မည့္အလား။ ေမာင္းႏွင္ ၾကသူမ်ားမွာလည္း ေလကာပါ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ေဆာင္းထားသည့္ အမ်ဳိးသမီး အမ်ဳိးသား အသက္အ႐ြယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္းကာလက စက္ဘီးမ်ား ျပည့္က်ပ္ခဲ့သည့္လမ္း။ ေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္ စူပါကပ္မ်ား၊ ဒိုမ်ား၊ ဖိုက္တာမ်ား တစ္ေခတ္ထခဲ့သည့္လမ္း။ ခုေတာ့ ကလစ္မ်ား၊ Tricker မ်ား စန္းထေနသည့္လမ္း။ လူငယ္တို႔ စုေဝးရာကား ၇၃ လမ္း ျဖစ္သည္။
ညေနခင္းဟု ဆိုေသာ္လည္း ေနအပူဒဏ္ကား ေလ်ာ့သြားျခင္း မရွိေပ။ ကလစ္ ပန္းေရာင္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ အက်ႌအပန္းေရာင္ ဆင္တူဝတ္ဆင္ထားသည့္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ သြယ္သြယ္လ်လ် အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦး စီးနင္းလာပုံက ၇၃ လမ္း၏ ညေနခင္း အလွတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ သူမတို႔၏ ဆံႏြယ္မ်ားကား ေလထဲတြင္ ပ်ံ႕လြင့္လ်က္ . . . ။
မင္းထက္စံ၊ ၿဖိဳးၿဖိဳးေဇာ္ The Voice Weekly
Comments
Post a Comment